Tekstgrootte

  • Home
  • Onze school
    • Visie
    • Identiteit
    • Onderwijs
    • Extra ondersteuning
    • Team
    • Kwaliteit
    • Ontwikkelingen
    • Vreedzame school
    • Inzet ICT
    • Kindcentrum Leens
  • Groepen
    • Groep 1&2
    • Groep 3
    • Groep 4
    • Groep 5&6
    • Groep 7&8
    • Oekraïense leerlingen
  • Praktisch
    • Schooltijden
    • Leerkracht afwezig
    • Absentie
    • Gym
    • Gezonde school
    • Verzekering
    • Privacy
    • Corona
  • Ouders
    • Nieuwe ouders
    • Ouderbetrokkenheid
    • Ouderbijdrage
    • Medezeggenschap
    • Identiteitscommissie
    • Oudercommissie
    • Klachten
  • Contact
Samenwerking
Inzet ICT
Kindcentrum Leens
Vreedzame school

Ontwikkelingen

In het onderwijs en zeker in een nieuwe (samenwerkings)school proberen werken we continu aan het versterken en vasthouden van de kwaliteit van ons onderwijs. Het schooljaar 2021-2022 stond in het thema van:

  • Lezen: we zijn gaan werken met de leesmethode Atlantis waarin leesplezier, technisch lezen en begrijpend lezen hand in hand gaan. Ook zijn we gestart met Bibliotheek op school waardoor we nog meer gevarieerde boeken in school hebben en er in elke groep activiteiten zijn om lezen te stimuleren. 
  • De balans tussen werken met en zonder computer: in alle groepen maken we gebruik van de mogelijkheden die ICT geeft om kinderen op hun eigen niveau zelfstandig te laten oefenen. Een computer laat je meteen zien of je de stof al beheerst of nog niet. Maar leren vraagt ook om iets vasthouden, iets voelen. Bijna alle leerkrachten hebben een cursus gevolgd over het gebruik van concrete materialen en bewegend leren bij de rekeninstructie. 
  • Inzet Levelwerk: alle leerlingen, ook de sterkste leerlingen, hebben behoefte aan instructie. Iedereen krijgt immers werk dat voor hem of haar passend is. Ook voor meer- of hoogbegaafde leerlingen hebben we uitdagend werk - Levelwerk - waarbij ze ondersteuning nodig hebben. In 2021-2022 hebben we het zo kunnen organiseren dat iedere leerling die ondersteuning kreeg. 
  • Participatie van leerlingen: een aantal leerlingen heeft in het kader van de Vreedzame school een mediator-training gevolgd, waardoor zij zelf medeleerlingen kunnen helpen die bijvoorbeeld ruzie hebben.

In het schooljaar 2022-2023 gaan we deze ontwikkelingen natuurlijk voortzetten en vasthouden en hebben we een aantal nieuwe speerpunten:

  • Rekenen: we zien dat de resultaten van rekenen, vooral in de bovenbouw, onder druk staan. Onder leiding van een van de leerkrachten die de opleiding tot rekenspecialist gaat volgen gaan we het rekenonderwijs onder de loep nemen. Waar zitten verbeterpunten, welke afspraken maken we om een goede doorgaande lijn te waarborgen? De projectweek van 2022-2023 zal in het teken staan van rekenen en wiskunde. 
  • De school is meer dan taal, lezen en rekenen. De school is ook een oefenplaats voor samen spelen, leren en werken. Aan 'vormingsonderwijs' gaan we in 2022-2023 extra aandacht besteden door levensbeschouwelijke vorming, sociaal-emotionele vorming en burgerschapsvorming te integreren.  
  • Participatie van leerlingen: om nog meer naar de stem van de leerling te luisteren gaan we werken met een leerlingenraad. 
  • Ouderbetrokkenheid: vanwege 2 jaar Corona is ouderbetrokkenheid op De Leenstertil nog wat ondergeschoven gebleven. Dit schooljaar gaan we hier extra aandacht aan besteden door onder andere te gaan werken met groepsouders en als team en ouders samen een aantal thema's te bespreken die op het grensvlak van opvoeding en onderwijs liggen. 

 

Leenstertil

Inloggen Social Schools

Aanmelden

Jaarkalender

Opvang en peuterspeelzaal

Contact

R. Ritzemastraat 2A
 9965 TD Leens
0595 572017
leenstertil@vcpong.nl
Directeur: Simone Doolaard

Bestuur

Borgweg 46A
 9951 BG  Winsum
0595 441733
info@vcpong.nl
www.vcpong.nl

 

Algemeen

© 2020 de Leenstertil
Alle rechten voorbehouden.

  • Cookie instellingen

Powered by Social Schools